کامیونت کاویان بخریم یا فاو؟

مقایسه کامیونت کاویان و فاو

امروزه میان توسعه و رشد اقتصادی و صنعت حمل و نقل  همبستگی مستقیمی وجود دارد بطوریکه می‌توان گفت عمده درآمد کشور و مردم از طریق جا به جایی بار و کالا حاصل می‌شود. از اینرو برای پاسخگویی به این نیاز کشور و جامعه نیازمند خودروهایی باری هستیم که در صنعت خودرو با نام کامیونت و کشنده از آن ها یاد می‌شود.

کامیونت ها در واقع کلاسی از خودروها با تناژ باری حدفاصل میان وانت و کامیون هستند که کار را برای رانندگان راحت کرده اند و استفاده از آن‌ها برای جا به جایی بار در مسیرهای شهری و بین شهری به کرات مشاهده می‌شود.

بدین ترتیب در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه دو نمونه از کامیونت های پرفروش موجود در بازار بپردازیم. کامیونت های فاو و کاویان، خودروهایی هستند که پیشینه تولید و عرضه آن ها به بیش از یک دهه قبل بازمیگردد اما همچون کامیونت های اروپایی فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند و بازار را در دست گرفته اند.

معرفی کامیونت کاویان

کامیون و کامیونت‌های کاویان، محصولات شرکت کاریزان خودرو هستند که از سال 1384 تولید و وارد بازار خودروهای سنگین شده‌اند. برای معرفی این دسته از خودروهای سنگین و نیمه سنگین لازم به ذکر است که با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان ایرانی و براساس متدها و تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شوند.

کامیونت های کاویان به دلیل اینکه در داخل کشور تولید می‌شوند لذا مشکلی از نظر تامین قطعات و تعمیر ندارند و این امر را می‌توان یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کامیونت های کاویان برشمرد. این دسته از کامیونت ها در انواع کامیونت 5 تن، 6 تن و 8 تن تولید می‌شوند که پاسخگوی نیاز بازار خودرو و رانندگان در هر زمینه‌ای هستند.

کامیونت 6 تن کاویان

معرفی کامیونت فاو

کامیونت فاو محصول شرکت فاو چینی است که توسط یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو به نام “سیبا موتور” در کشور به فروش می‌رسد. کامیونت های فاو در سال‌های اولیه تولید، چندان مورد توجه قرار نگرفتند و اغلب مردم به غلط تصور می‌کردند که این کامیونت های چینی کیفیتی ندارند و هزینه کردن برای آن‌ها بیهوده است.

اما با گذشت زمان، کامیونت‌‌های فاو با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا جایگاه خود را در صنعت خودرو یافتند. به طوریکه امروز به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کامیونت های موجود در بازار به شمار می‌روند. کامیونت های فاو در تناژ باری 6 تن و 8 تن تولید می‌شوند که هریک ویژگی‌ها و مشخصات فنی مختص به خود را دارند.

در این مطلب قصد داریم به منظور همراهی شما عزیزان در خرید خودرویی مناسب، دو کامیونت کاویان K106C (6تن) و کامیونت فاو 6 تن را از نظر مشخصات فنی و امکانات بررسی کنیم.

کامیونت فاو 6 تن

مقایسه مشخصات فنی کامیونت 6 تن کاویان و فاو

 

مشخصات فنی کامیونت فاو 6 تن کامیونت کاویان 6 تن (K106C)
موتور 6 سیلندرخطی دیزل 4 زمانه خطی
قدرت موتور 140hp@2600 rpm 140hp@2500 rpm
حداکثر گشتاور 440 N.m@1200_2200 rpm 450 N.m@1400_1600 rpm
حجم موتور 3760 لیتر 4.5 لیتر
تجهیزات ویژه موتور 16 سوپاپ
مجهز به اینترکولر و توربو شارژ
سوپاپ از بالا
سیستم تزریق سوخت مستقیم
مجهز به اینترکولر و توربو شارژ
سیستم تعلیق فنر تخت فولادی و کمک فنر جلو فنر تخت (11 leaves)
عقب فنر تخت (9+7 leaves)
سیستم ترمز دو مداره مستقل تمام پنوماتیکی مجهز به ABS با برند WABCO + ترمز اگزوز (خفه کن اگزوز) کاسه ای – پنوماتیک مجهز به ABS
ظرفیت مخزن سوخت فلزی به حجم 130 لیتر فولادی به حجم 200 لیتر
گیربکس گیربکس دستی ZF6S500 تمام سنکرونیزه ZF
کلاچ ک صفحه ای، خشک، فنر دیافراگمی تک صفحه ای خشک
عملکرد پنوماتیک – هیدرولیک
سیستم فرمان هیدرولیک هیدرولیک قابل تنظیم
امکانات و تجهیزات کابین فلزی ، سقف نرمال و تمام جوشکاری شده
عایق صوتی و حرارتی
پوشش مخصوص ضد زنگ
استاندارد آلایندگی یورو 5
سیستم تهویه مطبوع
مالتی مدیا (رادیو + CD + USB)
شیشه های برقی
نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو
کپسول آتش نشانی
کروز کنترل
چراغ رانندگی در روز
استاندارد آلایندگی یورو 3
سیستم تهویه مطبوع (کولر + بخاری)
جک بالابر اتاق
شیشه بالابر برقی
رادیو پخش MP3
تمام جوشکاری شده با پوشش پودر الکترو استاتیک
برف پاک کن چند سرعته

نتیجه گیری

و در پایان گفتنی است که ما نمیتوانیم کامیونتی را تایید و یا تکذیب کنیم و انتخاب خودرویی مناسب کاملا سلیقه ای است و به عواملی همچون نیاز شما، کاربرد موردنظرتان و بودجه شما بستگی دارد. اما با توجه با ویژگی های که در بالا بررسی کردیم لازم است بدانید که کامیونت فاو اگرچه از امکانات و تجهیزات بسیاری بهره‌مند است اما خودرویی خارجی است و تامین قطعات و تعمیرات آن با دشواری‌هایی روبه رو است.
درحالیکه در مقابل آن کامیونت کاویان قرار دارد که محصولی داخلی است و علاوه بر امکانات ویژه و موتور قدرتمندی که دارد، از قیمت مناسبی برخوردار است و برای تامین قطعات و تعمیرات، مشکلاتی همچون نمونه های خارجی ندارد.

فروش نقدی کامیون های کاویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیمه سامان