مقایسه کامیونت کاویان و ایسوزو

مقایسه کامیونت ایسوزو و کاویان

تا چند سال پیش اگر قصد خرید کامیونت و یا خودرویی سبک برای کار و حمل و نقل در مسیرهای شهری و بین شهری داشتید، گزینه زیادی پیش روی شما نبود و تنها کامیونت‌های موجود در بازار، نمونه‌های اروپایی با قیمت‌های بالا بودند و رانندگان کشور ما خرید آن‌ها را نداشتند. اما با ورود کشورهای آسیای شرقی همچون چین و ژاپن به بازار، صنعت حمل و نقل جانی تازه گرفت و امروزه تمامی تولیدکنندگان حداقل یک کامیونت را در سبد محصولات خود دارند.

خودروهای کامیونت و تجاری از جهتی که به عبارتی نان آور خانه محسوب می‌شوند و قیمت بالایی هم دارند، به هنگام خرید آن‌ها به نکات بسیاری باید توجه شود که عبارتند از:

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه کامیونت
  • سهولت در تامین قطعات و قیمت مناسب آن ها
  • گستردگی خدمات پس از فروش و نمایندگی ها در سراسر کشور
  • دوام و دیر خراب شدن کامیونت
  • زیبایی و ظاهر کامیونت
  • نرمی و راحتی آن
  • و…

کامیونت‌های ایسوزو و کاویان دو نمونه کامیون پرفروش و محبوب در کشورمان هستند که همواره طرفداران مخصوص به خود را دارند و فروش بالایی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در مقایسه این دو کامیونت موارد بسیاری را باید بررسی کرد که ما در اینجا به بررسی مهم‌ترین موارد خواهیم پرداخت.

معرفی شرکت ایسوزو

شرکت خودروسازی ایسوزو یکی از خودروسازهای بزرگ ژاپنی است که سال‌های بسیاری است در زمینه تولید خودروهای سنگین و تجاری فعالیت می‌کند. کامیونت‌های ایسوزو را اگرچه اصالتا ژاپنی می‌نامند اما لازم است بدانید که تنها نام ژاپن را به یدک می‌کند و تمامی قطعات آن ها چینی است.

ایسوزو در ایران

کامیون و کامیونت‌های ایسوزو توسط “شرکت بهمن دیزل” یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشورمان مونتاژ و عرضه می‌گردد. لازم به ذکر است که این دسته از کامیونت‌های ژاپنی در تناز باری 6 تن و 8 تن دسته بندی می‌شوند و در این سال‌ها از محبوبیت بالایی در بین رانندگان برخوردار بوده‌اند.

کامیونت ایسوزو 6 تن

معرفی شرکت کاریزان خودرو

شرکت کاریزان خودرو یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سنگین و تجاری و در کشورمان است که از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه تولید و مونتاژ انواع کامیون و کامیونت با نام تجاری “کاویان” اغاز کرده است. در این سال‌ها که صنعت خودروی کشورمان با تحریم سنگینی روبه رو شده است، کامیونت‌های کاویان یکه تاز بازار خودروهای تجاری هستند و در تناژ باری 6.5 تن (کامیونت K106C) و 8.5 تن و با امکانات و تجهیزاتی همچون ترمز ABS عرضه می‌شوند.

کامیونت 6 تن کاویان

مقایسه مشخصات فنی کامیونت ایسوزو 6 تن و کامیونت کاویان 6 تن

 

مشخصات فنی کامیونت کاویان 6 تن کامیونت ایسوزو 6 تن
موتور 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم و مجهز به توربوشارژر و اینترکولر 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم و مجهز به توربوشارژر و اینتر کولر
حداکثر قدرت 2500 اسب بخار در 125 اسب بخار 2600 اسب بخار در 155 دور در دقیه
حداکثر گشتاور 410 نیوتن متر 427 نیوتن متر
حجم موتور 3800 سی سی 5193 سی سی
شاسی نردبانی نردبانی
کلاچ تک صفحه ای خشک عملکرد پنوماتیک- هیدرولیک تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی هیدرولیک
سیستم تعلیق جلو: فنر شمش 8 لایه به همراه کمک فنر روغنی
عقب: فنر شمش 10+7 لایه به همراه کمک فنر روغنی
فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه
سیستم فرمان فرمان هیدرولیک قابل تنظیم فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی
ترمز کاسه ای پنوماتیک دو مدار کاسه ای هیدرولیک
امکانات و تجهیزات سیستم تهویه مطبوع
جک بالابر اتاق
شیشه بالابر برقی
رادیو پخش MP3
برف پاک کن چند سرعته
حداكثر توان بالاروي از شيب 47 درصد
کابین مجهز به ترشن بار
کولر
CD Player

 

نتیجه گیری

کامیونت ایسوزو و کامیونت کاویان هر دو جز کامیونت های پر فروش و محبوب در بازار هستند. اما لازم  به ذکر است که کامیونت های ایسوزو اگرچه کامیونت هایی با امکانات گسترده و ایمنی و قدرت بالا هستند اما قیمت بالایی دارند و تامین قطعات آنها دشواری‌های مخصوص به خود را دارد.

پس در این زمینه توصیه می‌کنیم که کامیونت هایی که تولید داخل هستند، بهترین ومقرون به صرفه ترین گزینه به شمار می‌روند. از ویژگی های کامیونت های کاویان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • سهولت در تامین قطعات
  • وجود نمایندگی های فروش در اقصی نقاط کشور
  • طول عمر بسیار

شما عزیران می‌توانید جهت دریافت قیمت روز کامیون کاویان، از طریق شماره های تماس موجود در سایت با کارشناسان ما در واحد مربوطه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیمه سامان